Nasz Kiermasz Kwiatów
- Szczegóły
„Ludzie są jak kwiaty: stworzeni do tego, aby się rozwijać”
6 kwietnia 2022 roku w Publicznej Szkole Podstawowej w Jeżowem-Podgórzu odbył się Kiermasz Kwiatów. Na szkolnym straganiku znalazły się sadzonki wiosennych roślinek. Uczniowie z ogromną radością przynieśli sadzonki do szkoły, opisali je, a następnie nabyli roślinki do zasadzenia i pielęgnacji. Kiermasz organizował Samorząd Uczniowski pod opieką Agnieszki Ruszak, Pauliny Żak oraz Barbary Pawłowskiej. Celem kiermaszu było zebranie funduszy na Sztandar szkoły.
Dziękujemy wszystkim, którzy zakupili roślinki! Uczniowie, niech Wasze sadzonki rosną! Podlewajcie je, nasłoneczniajcie – dbajcie o nie i je pielęgnujcie! Powodzenia!
„Ogrodzie Oliwny” Macieja Miecznikowskiego
- Szczegóły
„Potem wyszedł i udał się [Jezus], według zwyczaju, na Górę Oliwną” (Łk 22, 39)
5 kwietnia 2022 roku nasi uczniowie skupieni wokół Szkolnego Koła Caritas uczestniczyli w koncercie pieśni pasyjnych „Ogrodzie Oliwny” w wykonaniu Macieja Miecznikowskiego. Koncert odbył się w Centrum Caritas w Rudniku nad Sanem. Artysta wykonywał znane i mniej znane pieśni pasyjne w nowych, ciekawych aranżacjach, nawiązujących nie tylko do polskiej tradycji muzycznej, ale też do egzotycznych brzmień Bliskiego Wschodu. Uczniowie usłyszeli następujące utwory: „Ogrodzie Oliwny”, „Ludu, mój ludu”, „Jezu Chryste, Panie miły”, „Krzyżu Chrystusa”, „Golgoto” i inne. Koordynatorem wyjazdu był Wiesław Szewc, nauczyciel katecheta, opiekun SKC.
CZYTANIE JEST W MODZIE, czyli: I Szkolny Konkurs Głośnego Czytania z „Małym Księciem”
- Szczegóły
„Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest dla oczu niewidoczne” („Mały Książę” Antoine de Sainy-Exupery)
25 marca 2022 roku uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej w Jeżowem-Podgórzu stanęli do rywalizacji czytelniczej w I Szkolnym Konkursie Głośnego Czytania. Konkurs ten zorganizowany został w bibliotece szkolnej w ramach ogólnopolskiej akcji „Czytanie jest w modzie”. Tekstem, z którym zmierzyli się nasi uczniowie, był fragment „Małego Księcia” Antoine’a de Saint-Exupery’ego. To lektura w ramach naszej podstawy programowej, której przeczytanie i znajomość są konieczne do należytego przygotowania się do egzaminu ósmoklasisty.
Konkurs kierowany był do uczniów klas V-VIII. Oto rywalizujący: Julia Bednarz (klasa V), Michał Cupak (klasa V), Faustyna Drelich (klasa V), Martyna Drzymała (klasa V); Szczepan Węglarz (klasa VI), Bartłomiej Drelich (klasa VI); Mateusz Bednarz (klasa VII), Katarzyna Majowicz (klasa VII), Daniel Świergul (klasa VII), Julia Żak (klasa VII).
Komisja oceniająca brała pod uwagę: płynność, poprawność, wyrazistość, modulację głosu, intonację, tempo oraz interpretację.
Oto LAUREACI I Szkolnego Konkursu Głośnego Czytania: I miejsce – Daniel Świergul, II miejsce – Katarzyna Majowicz, III miejsce – Mateusz Bednarz, wyróżnienie – Szczepan Węglarz. Gratulujemy!
Konkurs zorganizowały: Grażyna Drzymała – bibliotekarz, Barbara Pawłowska – nauczyciel języka polskiego. Nagrody książkowe ufundowała Rada Rodziców Szkoły.
Dzień MÓZGU
- Szczegóły
Mieć otwarty umysł!
18 marca obchodzony jest Europejski Dzień Mózgu. Eksperci przyznają, że nasz mózg warto trenować systematycznie, podobnie jak nasze mięśnie. Jednym ze sposobów na trening mózgu jest nauka! Innym sposobem może być robienie nowych rzeczy!
21 marca 2021 roku w Publicznej Szkole Podstawowej w Jeżowem-Podgórzu został zorganizowany projekt pod nazwą: „Dzień Mózgu”. Samorząd Uczniowski przygotował zestaw tematycznych materiałów dydaktycznych do wcześniejszego zapoznania się. Do kreatywnych, innowacyjnych i naukowych „rozgrywek” stanęli uczniowie przedszkola oraz klas I-VIII. Angażującymi konkurencjami były: quiz wiedzy o mózgu, łamigłówki „sudoku”, układanie kostki Rubika, oddzielanie ziarenek kawy, ryżu i makaronu (ćwiczenie na motorykę), rzucanie do celu owocami orzechów (ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową), zadania prawej i lewej półkuli, „dieta” mózgu, zadania dotyczące spostrzegawczości, odczytywanie emocji związanych z kolorami i inne.
Realizacja projektu w naszej Szkole stanowiła wspaniałą okazję do wzbogacenia wiedzy o mózgu i układzie nerwowym oraz ich działaniu. Projekt wspaniale angażował uczniów w pozyskiwanie wiedzy i rozwijanie różnych umiejętności. Dzień dowodził, że w szkole czekają nas jeszcze kolejne ciekawe odkrycia! Koordynatorami dnia były: Agnieszka Ruszak i Barbara Pawłowska.
PS 1. Na potrzeby dnia zakupiono pięć kostek Rubika, które na co dzień będą wykorzystywali uczniowie w bibliotece szkolnej! Czas również odkryć szachy!
PS 2. „Dniem Mózgu” przywitaliśmy wiosnę! To sposób nietypowy, ale kreatywny! Mózg znacznie lepiej pracuje, kiedy „słyszy” śpiew ptaków, „czuje” zapach hiacyntów i smak nowalijek, „widzi” przylatujące bociany oraz „oddycha” świeżym powietrzem!