Zakończenie Roku Szkolnego 2023/2024 uczniów klas I-III; Część artystyczna TRZECIOKLASISTÓW
- Szczegóły
Z pamiętnika podgórskiego nauczyciela:
„Ale był EFEKT!” – komentował uczeń Filip do swojej mamy, kiedy obejrzał przepiękny układ taneczny naszych trzecioklasistów wykonany do melodii walca z „Nocy i dni”. Tak, występ widowiskowy! Biało-niebieskie kwiaty i ich wibrowania dodawały występowi aury niepowtarzalności i nadzwyczajności, jak wodne nenufary dodają uroku każdej scenerii zdarzeń.
„Pani dyrektor, uczniowie klasy trzeciej zgłaszają gotowość rozpoczęcia nauki w klasie czwartej. Ale oczywiście po wakacjach!” – wyrazili optymistycznie trzecioklasiści, kiedy zakończyli swój przepiękny występ.
„Obserwując, jak wspaniale z wychowawcą pracowaliście metodami aktywizującymi i wiedząc, że jako zespół klasowy bardzo lubicie się uczyć, śmiem twierdzić, że gdybym Wam zaproponowała naukę w wakacje, z pewnością byście się zgodzili” – dopowiedziała pani dyrektor.
I to jest najcenniejsze w naszej rzeczywistości szkolnej: pragnienie i gotowość dzieci do nauki oraz własnego rozwoju. To pierwszy krok. Najważniejszy, bo jest krokiem serca i krokiem umysłu!
Zakończenia Roku Szkolnego 2023/2024 w oddziałach przedszkolnych; Część artystyczna ZERÓWKI
- Szczegóły
Z pamiętnika podgórskiego nauczyciela:
ŻEGNAJ PRZEDSZKOLE! – przeczytałam napis ułożony przez przedszkolaków z kolorowych sześcianów. Na każdym sześcianie pojedyncza literka oraz fotografia dziecka. Napis kończyła ikona serduszka dostawiona przez nauczyciela wychowawcę. Wszystkie pojedyncze „klocki” składają całość obrazu. Tworzą jego metaforę. Wystarczy jeden brakujący element, a budowla nie jest pełna. Tak jest i z nami w społeczności szkolnej. Każdy z nas jest potrzebny. Każdy z nas jest jednostką samodzielną, ale i spoiwem łączącym pozostałe elementy. To pierwsza myśl, która przemknęła przez mój umysł w czasie oglądania przedstawienia przedszkolaków. Człowiek człowiekowi jest potrzebny! Nikt nie jest „samoistną wyspą”. Druga myśl – to fakt, że w życiu każdego człowieka przychodzi moment, kiedy trzeba przyjąć i podjąć zmianę. Słowo „żegnaj” wiąże się z jakimś smutkiem, bo coś mija bezpowrotnie, odchodzi…, ale jest również pewną radością i motywacją do działania – bo to, co nieznane w szkolnej rzeczywistości edukacyjnej, z pewnością gwarantuje rozwój umysłu i rozwój charakteru. Wypisane SERCE zawsze jest metaforą relacji opartej na miłości, współpracy, zrozumieniu siebie i drugiego człowieka! Taka właśnie relacja tworzy wieź: uczeń – nauczyciel. Bezcenne!
English is everywhere/Angielski jest wszędzie! – laureaci konkursu szkolnego
- Szczegóły
Ucz się i bądź spostrzegawczy! Obserwuj siebie i świat!
18 czerwca 2024 roku dyrektor Szkoły Krystyna Jabłońska wraz z nauczycielem języka angielskiego Agnieszką Ruszak wręczyły nagrody laureatom konkursu szkolnego „English is everywhere” (Angielski jest wszędzie). Celem konkursu było zachęcenie do nauki języków obcych poprzez zabawę w spostrzegawczość. Zadaniem uczestników było odnalezienie jak najwięcej angielskich słów i wyrażeń w swoim otoczeniu (np. na produktach spożywczych, ubraniach, w czasopismach). Uczniowie w bardzo ciekawy sposób tworzyli słowniki obrazkowe. I miejsce w konkursie zajął Adrian Pleśniarski/klasa VI, II miejsce – Karol Sagan (oddział zerówki) i Adrian Sagan (klasa IV), III miejsce – Oliwia Olejarz (klasa IV). Gratulujemy!
Maluchom wręczyliśmy DYPLOMY MAŁEGO CZYTELNIKA!
- Szczegóły
Czytaj! Czytaj! Czytaj! Bo kto czyta „żyje podwójnie”!
18 czerwca 2024 roku wychowankowie oddziałów przedszkolnych z rąk dyrektora Szkoła oraz swoich wychowawców odebrali „Dyplomy Małego Czytelnika” za umiejętność czerpania z książek wiedzy i przyjemności. W ten sposób już od najwcześniejszych lat szkolnych zaszczepiamy w naszych uczniach pasje czytelnicze. Inicjatywa była realizowana przez nauczycieli: Dominikę Dudzik – wychowawcę oddziału „Pszczółek” oraz Paulinę Żak – wychowawcę oddziału „Misiów”. Panie razem z bibliotekarzem Grażyną Drzymałą zbudowały biblioteczkę przedszkolaka w ramach realizacji projektu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”. „Kto czyta książki, żyje podwójnie” – mówił Umberto Eco. Czytanie książek stymuluje umysł.