III miejsce naszych trzecioklasistów w XXII Powiatowym Konkursie Ortograficznym „Sówka Mądra Główka” w Nisku
- Szczegóły
![](/images/newsy/maj2024/ortograficzny/image002.jpg)
Dać radę ortografii!
26 kwietnia 2024 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Nisku odbył się XXII Powiatowy Konkurs Ortograficzny pod hasłem „Sówka Mądra Główka”. W konkursie wzięło udział 42 uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej z całego powiatu niżańskiego.
Nasi uczniowie: Agnieszka Drelich oraz Liliana Piędel – na poziomie klas trzecich – uzyskały III miejsce. Gratulujemy! Wspaniałe zwycięstwa. Opiekunem dydaktycznym uczniów była wychowawczyni Bożena Wojtak.
II miejsce (indywidualnie) w XVII Międzyszkolnym Konkursie Ekologiczno-Przyrodnicznym w Cholewianej Górze
- Szczegóły
![](/images/newsy/maj2024/konkurs/image002.jpg)
„Otwórz księgę przyrody na dowolnej stronie, usiądź na dowolnym miejscu, a zawsze znajdziesz coś, co cię zaintryguje”.
26 kwietnia 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej w Cholewianej Górze odbył się XVII Międzyszkolny Konkurs Ekologiczno-Przyrodniczy. Konkurs dedykowany był dla uczniów klas piątych i szóstych. Celami konkursu było: kształtowanie właściwych postaw wobec środowiska, zainteresowanie uczniów różnorodnością biologiczną, bogactwem i pięknem świata przyrody, inspirowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów oraz integracja.
W konkursie tym nasza uczennica Łucja Czubat – w rywalizacji indywidualnej – zajęła miejsce II, zaś cała drużyna w składzie: Łucja Czubat/klasa V, Gabriela Zaguła /klasa V, Aleksandra Kuryś/klasa VI, Weronika Łyko/klasa VI – zajęła miejsce IV. Gratulujemy! Wspaniałe zwycięstwa. Uczniów do konkursu przygotowywał nauczyciel biologii Henryk Podedworny.
„RADY NIE OD PARADY, czyli dobre wychowanie wierszem” – Szkolny Konkurs Recytatorski wychowanków przedszkola i uczniów klas I-III
- Szczegóły
![](/images/newsy/maj2024/rady/image053.jpg)
Z pamiętnika podgórskiego nauczyciela:
Przerwa po konkursie recytatorskim. Rozmawiam z maluchami występującymi na szkolnej scenie poetyckich zmagań. „Czy dobre wychowanie pomaga w życiu?” – pytam, nawiązując w ten sposób dialog związany z tematyką wierszowanej rywalizacji.
„Stanowczo NIE!” – mówi radośnie jeden z rozmówców. „Dlaczego?” – pytam zaniepokojona, ale też i zaciekawiona, bo świat naszych najmłodszych już wiele razy zadziwił mnie prostotą życiowych spostrzeżeń. „Bo wiecznie trzeba być grzecznym, a to jest ba…rdzo TRUDNE!” – usłyszałam w odpowiedzi.
Ot, kolejna prawda wygłoszona przez malucha. To, co dobre, kosztuje zazwyczaj nieco ludzkiego wysiłku.
25 kwietnia 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej w Jeżowem-Podgórzu odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski pod hasłem „Rady nie od parady, czyli dobre wychowanie wierszem”. W konkursie wzięli udział wychowankowie przedszkola oraz uczniowie klas I-III. Celami konkursu było: rozbudzanie wrażliwości na piękno poezji oraz upowszechnianie kultury żywego słowa, uwrażliwienie dzieci na temat wartości, emocji, postaw człowieka poprzez poezję dziecięcą, kształtowanie bogactwa języka oraz wyobraźni, rozwijanie zainteresowań literackich, zachęcanie do wystąpień publicznych oraz promowanie talentów recytatorskich. Gratulujemy laureatom konkursu recytatorskiego, którymi zostali:
ALEK, RUDY I ZOŚKA – III edycja Szkolnego Konkursu Wiedzy „Śladami Wielkich Polaków” („Jeden z dziesięciu”)
- Szczegóły
![](/images/newsy/kwiecien2024/alek/image038.jpg)
Z pamiętnika podgórskiego nauczyciela:
Moje piątkowe popołudnie ze szkolnymi zakupami. Szukam „aktywnych” nagród dla uczniów, którzy staną do rywalizacji w konkursie wiedzy „Śladami Wielkich Polaków”. W poprzednich edycjach były już turystyczne kubki, turystyczne termosy, kompasy, piknikowe koce… A cóż w tym roku? Po godzinie poszukiwań znajduję frisbee oraz maty turystyczne. Pierwsza z rzeczy posłuży uczniom do aktywności fizycznej oraz zabaw integracyjnych z rówieśnikami, druga – pozwoli bezpiecznie usiąść obok plecaka w każdym miejscu i w każdych warunkach pogodowych.
Łazikuję po świecie, dlatego „aktywne” rzeczy mam często przy sobie. Mapa, kompas – to podstawa. Termos z gorącą herbatą lub zimną wodą z cytryną i miętą są równie ważne, gdy siedzę na kwadracie małej maty, odpoczywając pośród górskich szczytów lub w cieniu zwiedzanego miasteczka. Robiąc konkursowe zakupy, myślę o tym, że zależy mi na tym, aby podgórscy uczniowie „wywalczyli” właśnie takie rzeczy, bo „aktywne” nagrody zwiększą motywację do odkrywania cudowności świata. Do kompletu – wybrana książka. Bo bez książek nie ma szkoły i życia!
(…)
Trwa konkurs. Pytania szczegółowe o Alka, Rudego i Zośkę – bohaterów lektury z podstawy programowej. Przed publicznością całej szkoły na pytania odpowiadają przedstawiciele klas IV-VIII, którzy swoją wiedzę już udowodnili, przechodząc przez pierwszy i drugi etap konkursu. Dzisiaj wielki finał! To z pewnością dla nich bardzo stresogenne wydarzenie. Ale radzą sobie wspaniale: i z przeżywanym stresem, i z trudnością pytań.
(…)
Konkurs zorganizowany w oparciu o wiedzę ze szkolnej lektury obowiązkowej okazał się dobrym pomysłem na motywowanie do nauki. Zasób wiadomości – szczególnie finałowego trojga uczniów – był naprawdę imponujący! Brawo. Przeżyte edukacyjne zmagania potwierdzają, że prawdziwą wiedzę zdobywa się cierpliwą, codzienną pracą. Bez wysiłku nie ma sukcesu podium. Nauka to przyjemność i trud. Trud, który warto podejmować.
(…)
Dzisiaj był jeden z takich dni szkolnych, kiedy doświadczyłam, że nasza praca nauczycielska ma sens. Kto się uczy – ten wie!
(…)
Alek, Rudy i Zośka również cenili wartość nauki. Ponadto rozwijali swoje zamiłowania: Alek był najlepszym narciarzem wśród Buków, Zośka – wspaniałym pływakiem i strzelcem, zaś Rudy pasjonował się gotowaniem. To autorytety przyjaźni i patriotyzmu. Warto się z nimi „zaprzyjaźnić”.